Registration for the water analysis service, click here:
|
Registration for professionals only, click here:
(Subject to admin approval) |
CONDIZIONI GENERALI DI VENDITA (ultima modifica 12/11/2012) – OCEANLIFE® S.r.l.
LICENZA DI MARCHIO: Oceanlife® è un marchio registrato di esclusiva proprietà di Oceanlife S.r.l.. La vendita dei prodotti a marchio Oceanlife® è assogettata alla concessione di licenza di marchio da parte di Oceanlife S.r.l.
Nel caso in cui vengano riscontrati comportamenti che Oceanlife S.r.l. reputa, a suo insindacabile giudizio, lesivi nei confronti del proprio nome aziendale, essa avrà facoltà di revocare la concessione di licenza all’uso del marchio e quindi la vendita di prodotti riportanti il marchio Oceanlife® come stabilito dall'art.20 del D.Lgs. 10/02/2005 n.30.
LISTINO: Si intenderà in vigore sempre l'ultimo emesso che annullerà i precedenti. I prezzi dei prodotti presenti a listino possono essere variati, anche senza preavviso. Prima di effettuare un ordine, richiedere sempre il listino aggiornato oppure consultarlo alla pagina http://www.oceanlife.it/Listino/Oceanlife-Listino-N.pdf. Per ottenere i dati di accesso, inviare una e-mail all'indirizzo
ORDINI: A tutti gli effetti valgono le condizioni generali di vendita di Oceanlife S.r.l. aggiornate e consultabili alla pagina web http://www.oceanlife.it/condizioni.pdf. Se non è disponibile un collegamento ad internet, prima di effettuare un ordine è possibile richiedere e conservare le condizioni aggiornate (sulle quali è riportata la data). Tali condizioni sono valide anche se il Cliente riporta le proprie sui formulari d'ordine. Gli acquisti possono essere fatti nella maniera più comoda tramite fax o e-mail, usando l'apposito modulo d'ordine Oceanlife fornito insieme ai listini.
Ogni ordine, al momento della sua assunzione, è subordinato all’approvazione della casa, quindi Oceanlife S.r.l. a suo insindacabile giudizio ha facoltà di rifiutare od accettare qualsiasi ordine.
ORDINI SPECIALI: L'annullamento di ordini su misura già in lavorazione (es. vasche, mobili, schiumatoi o reattori di calcio) comporterà sempre la fatturazione e la consegna, sia di quanto nel frattempo prodotto, sia del resto dei componenti appositamente acquistati per l'espletamento dell'ordine. Tutti gli ordini di materiale non presente a magazzino o su misura hanno un tempo minimo di consegna variabile tra i 30 ed i 40 giorni lavorativi, che vengono conteggiati dal giorno in cui viene versato l’anticipo da parte del Cliente che ha accettato il preventivo o ricevuto la conferma d'ordine.
IMBALLO: Il costo dell’imballo viene espresso al momento dell’ordine o eventualmente viene comunicato in fase di accettazione dell’ordine se di caratteristiche speciali. Non si accettano resi degli imballi.
TERMINI DI CONSEGNA: L'ordine sarà evaso entro il più breve tempo possibile. I termini di consegna comunicati in fase dell’ordine da Oceanlife S.r.l. sono sempre indicativi, mai tassativi. In tutti i casi di forza maggiore, scioperi, epidemie, guerre, incendi, inondazioni, calamità naturali, interruzioni o ritardi nei trasporti, impossibilità oggettiva di approvvigionamento dei materiali sul mercato, misure legali che impediscano, limitino o ritardino la produzione e/o l'importazione dei prodotti, Oceanlife S.r.l. è sollevata da ogni e qualsiasi obbligo relativo alla consegna, senza che ciò possa comportare per il Cliente alcun diritto alla risoluzione dell'ordine e/o al risarcimento di danni, anche indiretti, subiti dal Cliente.
MERCE VENDUTA SU INTERNET: Il Cliente che intende mettere la merce acquistata in vendita su un proprio sito internet, ne da comunicazione ad Oceanlife S.r.l. per mezzo raccomandata (all’indirizzo: Oceanlife S.r.l., via Albergati 134/M, 40059 Medicina (Bo)), e-mail certificata (all’indirizzo
Nel caso in cui il prodotto esposto sul sito internet non sia direttamente disponibile presso il magazzino del Cliente, dovrà essere apposta la dicitura “su ordinazione” o equivalente, atta a far comprendere all’acquirente che il prodotto non è in pronta consegna. In ogni caso Oceanlife S.r.l. non si ritiene responsabile per ritardi nelle consegne per ordini effettuati sul sito internet del Cliente.
VENDITA SU PIATTAFORME TERZE ONLINE (ES. AMAZON, EBAY, ecc..): E' espressamente vietato al rivenditore di fare uso o di rivendere a qualsiasi piattaforma terza di vendita online differente da quella principale dell'attività che, se usata in maniera impropria, potrebbe recare un danno d'immagine o abbassare la qualità percepita dall'utente finale.
PREZZI: I prezzi si intendono per merce resa franco nostro deposito, salvo diversamente convenuto, IVA esclusa. Essi si intendono accettati al momento dell'ordine. Una volta accettato l'ordine, i prezzi non possono essere modificati.
Le offerte speciali “una tantum” vengono concordate anticipatamente all’emissione della fattura e di comune accordo tra Oceanlife S.r.l. ed il Cliente. L’eventuale offerta preventivamente concordata viene esplicitata in fattura per mezzo di una nota contenente la dicitura “Integrazione una tantum alle condizioni generali di vendita:”.
MODALITA’ DI PAGAMENTO: Le modalità di pagamento vengono generalmente espresse in fase di accettazione dell’ordine. Qualora non espresse esplicitamente sul documento fiscale, possono essere concordate esclusivamente con il nostro Ufficio Commerciale. Nel caso in cui venga concessa una dilazione di pagamento, il mancato pagamento di anche una sola rata rende immediatamente esigibile l'intero importo essendo considerato il Cliente automaticamente decaduto dal beneficio del termine. Qualora sia stato concordato un pagamento a mezzo bonifico bancario anticipato, la consegna della merce avverrà solo dopo l’avvenuto accredito dell’importo dovuto sul conto corrente bancario comunicatoVi o eventualmente dopo la ricezione di copia della contabile bancaria provvista dell’identificativo CRO (Codice Riferimento Operazione).
SPEDIZIONI: La merce può essere spedita tramite corriere espresso, corriere tradizionale o tramite ritiro a mezzo proprio corriere. Nel caso in cui si scelga la modalità corriere convenzionale o corriere espresso, i costi di spedizione saranno calcolati in base al peso totale dei colli e varieranno automaticamente in base ad essi. Nel caso di corriere convenzionale inoltre, il prezzo della spedizione è stimato solo in base al peso e, prima di evadere l'ordine, Oceanlife invierà una nuova e-mail di conferma con il prezzo di spedizione particolare per la località raggiunta. In ogni caso, Oceanlife indicherà sempre tramite comunicazione il metodo di spedizione con costo minore. Nel caso in cui si scelga la modalità ritiro in sede con corriere del cliente, il cliente sarà contattato per stabilire data e ora del ritiro tramite proprio corriere. Il cliente si prenderà carico, in questo caso, di contattare il proprio corriere e di prendere accordi per il ritiro della merce presso il nostro deposito. A richiesta del cliente, tramite nota scritta nei commenti durante la procedura di conferma dell'ordine, la merce potrà essere assicurata contro eventuali danni da trasporto o smarrimenti non imputabili ad Oceanlife S.r.l.. Il costo dell'assicurazione sarà addebitato in fattura e ne verrà comunicato tempestivamente l'importo. Nel caso in cui l'imballo risultasse danneggiato in qualsiasi modo o all'interno vi siano oggetti delicati (vetro, plexiglas, ecc..), accettare la spedizione solo apponendo la dicitura "ACCETTO CON RISERVA", descrivendo dettagliatamente per iscritto la natura del danno oppure apporre di seguito la dicitura "pacco contenente materiale in vetro o in plexiglas", dopo aver aperto l'imballo e la confezione della merce in presenza dell'addetto alla consegna. In caso contrario, una volta firmato il documento del corriere, non si potrà più opporre alcuna contestazione e non potranno essere accettate lamentele per eventuali danni non imputabili ad Oceanlife S.r.l.. In caso di problemi, prendere sempre e comunque contatto immediatamente con Oceanlife S.r.l.. Tutti i pacchi sono chiusi tramite nastro adesivo con grafica Oceanlife o con logo Oceanlife apposto su cartone e nastro adesivo. All'arrivo, se il pacco risultasse manomesso o la grafica non fosse quella ufficiale Oceanlife, non accettare il pacco e prendere immediatamente contatto con Oceanlife S.r.l..
RITARDI DI PAGAMENTO: In caso di mancato pagamento entro i termini convenuti, la nostra Amministrazione addebiterà al Cliente gli interessi stabiliti secondo Art. 5 del D.L. 9 ottobre 2002, n.231 (pari al tasso di interesse stabilito dalla B.C.E., maggiorato di 7 punti), nonché i costi sostenuti per il recupero del credito secondo Art. 6 del D.L. 9 ottobre 2002, n.231. In caso di mancato pagamento, 48 (quarantotto) ore dopo un’ingiunzione di pagamento rimasta infruttuosa, la vendita sarà rescissa di pieno diritto, se tale sarà la volontà di Oceanlife S.r.l., che potrà richiedere, con procedura legale d’urgenza, la restituzione dei prodotti, senza che ciò possa inficiare eventuali richieste di danni e interessi. La rescissione non graverà soltanto sull’ordine in evasione, ma anche su tutti gli altri ordini precedenti restati senza un corrispettivo pagamento, siano essi già stati consegnati, o in corso di consegna, e che il loro pagamento sia già scaduto o no. Il cliente dovrà rimborsare tutte le spese occasionate dalla ricopertura contenziosa delle somme dovute, compresi gli onorari degli ufficiali giudiziari. In caso di insoluti Ri.Ba., saranno addebitate al Cliente tutte le spese bancarie sostenute.
GARANZIE DEI PRODOTTI: Oceanlife S.r.l. offre la garanzia sui propri prodotti secondo i termini di legge. In caso di difetto di conformità dei prodotti venduti, il consumatore potrà richiedere la riparazione o sostituzione dello stesso. Qualora il rimedio richiesto dovesse risultare ai sensi dell'art.1519 quater c.c. oggettivamente impossibile o eccessivamente oneroso, comportando per il venditore spese considerabili irragionevoli, Oceanlife S.r.l. provvederà al ripristino della conformità attivando il rimedio alternativo. In ogni caso, viene precisato che, ai sensi dell'art.1519 quater c.c. ultimo comma, un difetto di conformità di lieve entità per il quale risulta essere oggettivamente impossibile o eccessivamente oneroso per Oceanlife S.r.l. esperire i rimedi sopra previsti, non darà al consumatore il diritto di risolvere il contratto di vendita. Oceanlife S.r.l. garantisce la riparazione o sostituzione gratuita del bene non conforme. Spetta al consumatore, attraverso un documento di consegna rilasciato dal venditore o da altro documento probante (ricevuta fiscale, scontrino di cassa o similari, codice prodotto, ordini, contratti, ecc.), che riporti il nominativo del venditore e la data in cui è stata effettuata la vendita, dimostrare che la presente garanzia deve intendersi ancora valida. La garanzia non opera in tutti i casi di uso improprio del bene e, in particolare, in caso di uso dello stesso nell'ambito di attività commerciali, imprenditoriali o professionali, per le quali rimangono valide le norme di cui all'articolo 1490 e ss. c.c.. Non vengono inoltre coperte dalla garanzia le non conformità dovute a negligenza o trascuratezza nell'uso (es. mancata osservanza delle istruzioni per il funzionamento dell'apparecchio), installazione o manutenzioni operate da personale non autorizzato, danni da trasporto, ovvero dovute a circostanze che, comunque, non possono farsi risalire a difetti di fabbricazione e/o di conformità del bene. La garanzia non copre comunque i costi della mano d'opera né quelli relativi ad operazioni di smontaggio, montaggio e di trasporto e non si estende ai prodotti sostituiti o riparati né, in generale, alle parti di ricambio soggette ad usura. Oceanlife S.r.l. declina ogni responsabilità per eventuali danni che possono, direttamente o indirettamente, derivare a persone, cose ed animali domestici in conseguenza della mancata osservanza di tutte le prescrizioni indicate nell'apposito libretto istruzioni e concernenti specialmente le avvertenze in tema di installazione, uso e manutenzione del bene stesso.
RESI: I resi di merce dovranno essere preventivamente concordati per iscritto, tramite il modulo RMA da richiedere alla nostra Amministrazione. Le bolle di reso devono riportare il numero di RMA che sarà comunicato. Se i resi sono imputabili a ns. errore di evasione, comunicheremo il nome dello spedizioniere a cui affidare la merce con spese a ns. carico. Provvederemo inoltre o a sostituire il materiale o ad emettere nota di accredito. Qualsiasi altro reso di merce dovrà essere effettuato in accordo con le istruzioni sul modulo RMA.
SOSTITUZIONE MERCE: (Valido per prodotti deperibili) I lotti di pruduzione sono organizzati in modo tale che, al momento della vendita, la data minima di scadenza sia ad almeno un anno di distanza dalla data di acquisto, pertanto non è possibile sostituire merce scaduta od in scadenza.
DIRITTO DI RECESSO: Esclusivamente nel caso di vendite a distanza dirette a Consumatori finali si applica il D. Lgs. n. 185/1999. Il diritto di recesso è regolato ai sensi di legge se il cliente-consumatore (ossia una persona fisica che acquista la merce per scopi non riferibili alla propria attività professionale, ovvero non effettua l’acquisto indicando nel modulo d’ordine un riferimento di partita iva) ha diritto di recedere dal contratto di acquisto per qualsiasi motivo. Per esercitare tale diritto il cliente dovrà inviare a Oceanlife S.r.l. una comunicazione entro 10 giorni lavorativi a far data dalla data di consegna della merce. Tale comunicazione dovrà essere inviata a mezzo lettera raccomandata con ricevuta di ritorno indirizzata a: Oceanlife S.r.l. Via Faenza 23, 40139 Bologna, oppure una e-mail certificata a
RECLAMI: A prescindere dalle disposizioni da intraprendere nei confronti del trasportatore e del transitario, tutti i reclami riguardanti i difetti evidenti e la non conformità fra il prodotto consegnato con quello ordinato o con la bolla di spedizione, devono essere formulati con precisione e per iscritto entro 8 (otto) giorni a partire dalla data di ricezione dei materiali a mezzo raccomandata con ricevuta di ritorno da inviare alla sede legale di Oceanlife S.r.l., oppure una e-mail certificata a
In ogni caso, il Cliente deve controllare l'integrità della merce e comunicare eventuali danni a mezzo raccomandata con ricevuta di ritorno da inviare alla sede legale di Oceanlife S.r.l., oppure una e-mail certificata a
Per evitare errori o difformità tra materiale consegnato e documento di trasporto, ogni ordine viene fotografato prima della spedizione e le foto vengono tenute a disposizione per controlli per 5 (cinque) giorni successivi all'ultima data utile per la comunicazione di danni o ammanchi.
CONTROVERSIE: Per la risoluzione di tutte le controversie derivanti dal contratto di vendita tra Oceanlife S.r.l. ed il Cliente, saranno competenti, esclusivamente, gli Uffici Giudiziari del Foro di Bologna.
DATI FISCALI: Ogni comunicazione e/o variante ai dati fiscali dovrà pervenire tempestivamente e per iscritto a Oceanlife S.r.l. . Eventuali more o responsabilità nell'errata comunicazione degli stessi sarà a totale carico del Cliente.
PRIVACY: Ogni volta che un ordine è inviato, il Cliente acconsente all'uso dei suoi dati personali unicamente per fini commerciali, fiscali e amministrativi relativi alla sua attività in accordo alla Legge sulla Privacy. Oceanlife S.r.l. garantisce la massima riservatezza nel trattamento dei dati personali, in ossequio al Decreto Legislativo 196 del 30/6/2003. A tal proposito specifichiamo che i dati ottenuti non sono definiti dal Decreto Legislativo 30 Giugno 2003 n. 196 come “sensibili” e sono richiesti al fine unicamente di svolgere le ns. attività commerciali quali evasione degli ordini e supporto commerciale al cliente sempre nel rispetto della normativa vigente. I dati memorizzati su supporti cartacei o informatici non potranno essere ceduti a soggetti terzi e potrà in ogni momento richiedersi la cancellazione o la modifica degli stessi previa comunicazione scritta o e-mail. Il depositario dei dati sarà Oceanlife S.r.l., con sede legale in via Faenza 23, 40139 Bologna.
TERMS AND CONDITIONS – OCEANLIFE S.r.l.
PRICE LIST: The last one will always be the one in force and will void the ones before. The prices of the products on the list can be varied even without advance notice. Before sending an order, ask every time the last price list.
SELLING ON THIRD PARTY PLATFORMS (eg AMAZON, EBAY, etc.): It is expressly forbidden to make use of any third online sales platform different from the main one of the activity, which could lead to a damage to the name of Oceanlife or lower the perceived quality to the final user.
ORDERS: our general selling conditions are valid in any case, even if the customer reports his own on the ordering formulary and this conditions are accepted integrally at the moment of the order. The purchases can be done in the easiest way by fax or e-mail using the Order Form sent with the price lists. A copy of the most recent "terms and conditions" is consultable on the internet page http://www.oceanlife.it/conditions.pdf . If it is not possible to connect to the internet, before sending an order, please ask by phone or fax to Oceanlife S.r.l. for the most recent "terms and conditions".
SPECIAL ORDERS: The cancellation of customized orders already in processing (as tubs or furniture) will always imply the billing and the delivery, both of what already produced and of all the other components purposely bought for the completion of the order.
PACKAGING: the packaging cost is expressed at the time of the order or is eventually communicated when the order is accepted if it has any special feature. We do not accept returns of the packages.
DISTRIBUTION AND PRODUCT LABELLING: The product labels are normally in English language if not otherwise established by the Distributor and Oceanlife S.r.l.. According to the local laws of the country where the products will be sold, It will be Distributor's commitment to apply the safety instructions in the local language. According to the local laws of the country where the products will be sold, If not otherwise established, the Distributor will place on the labels also his detailed data (as distributor of the Oceanlife products). The Distributor will have the exclusive legal responsibility for the products sold on the territory of the import country.
LOCAL LAWS: The Distributor must inform Oceanlife S.r.l. about special or local laws about the products sold by the Distributor on the territory of the import country. The Distributor will have the exclusive legal responsibility for the products sold on the territory of the import country.
TERMS OF DELIVERY: The order will be dispatched as soon as possible. The delivery terms communicated by Oceanlife S.r.l. at the time of the order are always indicative, and never stringer. In any case of majeure force as strikes, pestilences, wars, fires, floods, natural calamities, interruptions or delays of the transports, objective impossibility of finding the materials on the market, legal measures that block, limit or delay the production and/or the product import, Oceanlife S.r.l. is discharged from any obligation regarding the delivery and this will not imply the right for the customer to cancel the order and/or to obtain an indemnification for the damages, even indirect, that the customer may have suffered.
PRICES: The prices are intended for goods delivered ex works EXW CCI 2000 Bologna, Italy, if not otherwise specified and they are accepted at the moment of the order. Once the order is accepted, the prices can't be modified.. Taxes are not included.
PAYMENT METHODS: The payment methods are usually expressed when the order is accepted. Whether not expressly specified on the fiscal document, they can be exclusively arranged with our Counting House. In case a payment deferment is conceded, the failure to pay even one single rate makes the whole import immediately claimable, being the client automatically decayed from the benefit of the term. Whether has been agreed an anticipated bank transfer payment, the goods’ delivery will only be effectuated after the accredit of the due import has been received on the checking bank account that has been communicated, or eventually after receiving a copy of the bank receipt, with the MTCN (Money Transfer Control Number).
SHIPPING: the goods can be shipped by pony express, traditional courier service or they can be collected by one’s own courier. If you choose the traditional courier modality or the pony express, the shipping costs will be calculated according to the total weight of the charge and they will automatically vary depending on that weight. Moreover, if you choose the traditional courier, the shipping price is only calculated according to the weight and before dispatching the order, Oceanlife will send a new confirmation e-mail expressing the specific shipping cost for the place where the goods will be delivered.
In any case, Oceanlife will always indicate the cheapest shipping method. In case you choose to get your goods collected by your own courier, you will be contacted for setting date and time of the withdrawal. The client will take care, in this case, of contacting his own courier and agree for the withdrawal of the goods at our warehouse.
By request of the client, through a written note in the comments during the order confirmation procedure, the merchandise can be insured against eventual damages or loss during the transport, which can not be attributed to Oceanlife limited liability society. The insurance cost will be charged on the invoice and its import will be promptly communicated. In case the packaging is damaged in any way, only accept the delivery writing “ACCEPTED SUBJECT TO VERIFICATION”, describing in writing and in detail what the damage is after opening the package and the wrapping of the goods in presence of the carrier. Otherwise, once you have signed the courier document, you will not be able to contest anything anymore.
Always and anyways, contact Oceanlife immediately. All the packages are closed with our scotch-tape, with Oceanlife graphic, or with the Oceanlife logo placed on both the carton and the scotch-tape. Do not accept the package delivered and promptly contact Oceanlife if the package has been tampered or if the tape is not the Oceanlife official scotch-tape.
PAYMENT DELAYS: in case of failure to pay within the agreed terms, our administration will charge with the commercial interests according to the current rate at the time of delivery. In case of failure to pay, 48 (forty-eight) hours after fruitless payment order, the sale will be rescinded with full reason, if that is the will of Oceanlife limited liability society, which may ask for the restitution of the products with a hasty legal procedure, and this will not invalidate any eventual request for damage compensation and interests. The breach will not only bear upon the evaded order, but also on all the other previous orders remained without the corresponding payment, whether they have already been delivered, or they are under way of being delivered, and whether their payment has already expired or not. The client will have to refund all of the expenses caused by the legal arguments for the payment of the due import, including the fees of the bailiffs. In any case, it will be applied the Italian D.L. 9 ottobre 2002, n.231.
PRODUCT WARRANTIES: Oceanlife S.r.l. offers on its products a by law warranty. In case of conformity defects of the sold products, the customer may request the repair or the substitution of the product. Whether the requested remedy will result, according to art. 1519 quater of the Italian Civil Code, objectively impossible or excessively expensive, involving for the seller expenses that can be considered unreasonable, Oceanlife S.r.l. will provide to reinstate the conformity in the alternative way. Anyways, we clarify that, according to art 1519 quater of the Italian Civil Code, last paragraph, a slight conformity defect, for which it would be objectively impossible or excessively expensive for Oceanlife S.r.l. to apply the before said remedies, will not give the customer the right to rescind the sale contract. Oceanlife S.r.l. ensures the free reparation or substitution of the non-conform good. The customer has to demonstrate that the present warranty is still valid, through a delivery document released by the seller or through any other proofing document (receipt, sales check or similar, product code, orders, contracts, etc.).
The warranty does not include all the cases of improper use of the good, and especially the use of the product for commercial, entrepreneurial or professional activities, for which remain valid the norms in art 1490 and following of the Italian Civil Code. Moreover, in the warranty are not included the non-conformities due to negligence or carelessness in the use of the product (ex.: failure to follow the instructions for the device’s functioning), installation or upkeeping interventions operated by non-authorized staff, transportation damages, or any problem due to circumstances that are not due to manufacturing faults and/or faults in the conformity of the product.
The warranty, anyways, does not include the labour costs nor those relating to set up, tear down and transportation operations, and does not extend to the products which have been substituted or repaired nor, in general, to the wear-prone spare parts. Oceanlife S.r.l. declines any responsibility for eventual damages that can, directly or indirectly, happen to people, things and pets as a consequence of a failure to follow all of the indications written in the apposite instruction book, especially those concerning the warnings on installation, usage and upkeeping of the product.
RETURNS: the goods returned need to be previously agreed with a write document with our Administration, the returned goods voucher have to specify: description of the article, date and invoice of purchase, reason for the return.
If the returns are due to our faults of dispatch, we will communicate the name of the carrier to whom you can entrust the goods with us paying for the shipping expenses. We will also provide to substitute the product or to emit an accredit note. In any other case, the goods will have to be returned ex works.
CLAIMS: apart from the measures to be taken against the carrier and the forwarding agent, all the claims regarding evident faults and the non-conformity between the delivered product and that ordered in the shipping note, must be precisely expressed in written within 8 (eight) days starting from the reception of the products, by means of a letter sent by recorded delivery with acknowledgement of receipt to be sent to the head office of Oceanlife S.r.l. or a certified e-mail sent to
In any case, the Customer have to check the integrity of the goods and communicate every eventual anomaly with a letter sent by recorded delivery with acknowledgement of receipt to our Administration or a certified e-mail sent to
CONTROVERSIES: for the resolution of all controversies deriving from the sale contract between Oceanlife S.r.l. and the client, the applicable law is the Italian law and for this it will be competent exclusively the Court of Bologna.
INVOICING DATA: every communication and/or variation of the invoicing data will have to promptly get in written to Oceanlife S.r.l. eventual delays or responsibilities for the wrong communication of the invoicing data will be completely bared by the client.
PRIVACY: every time an order is shipped, the client agrees to the usage of his personal data exclusively for commercial, fiscal and administrative purposes regarding his activity, in conformity with the Data Protection Law. Oceanlife S.r.l. ensures top discretion in handling personal details, according to the legislative decree n. 196 of June 30, 2003.
On this purpose, we specify that the obtained data are requested only for accomplishing our commercial activities, such as order dispatching and commercial support to the customer, always in conformity to the laws in force. The data recorded on paper and electronically may not be given up to third parties, and the customer may request in any time the cancellation or the modification of his personal data, through written communication or e-mail. The depositary of the data is Oceanlife S.r.l., with its registered office in via Faenza 23, 40139 Bologna.
IT
Informativa e consenso al trattamento dei dati personali per la Newsletter Oceanlife
L'interessato, letta l'informativa sotto riportata, accetta espressamente la registrazione ed il trattamento dei propri dati per l'invio della Newsletter di Oceanlife, nelle modalità sotto indicate, attraverso l'invio della propria e-mail, che avverrà premendo il tasto "Invia". La NewsLetter segue le novità legislative in materia di Internet, nuove tecnologie, commercio elettronico, e-government, etc., e può contenere anche informazioni di carattere commerciale; quindi l'invio dell'indirizzo e-mail, se effettuato da un consumatore, vale anche come autorizzazione all'invio di comunicazioni commerciali ai sensi dell'art. 10 L. 185/99. Si precisa che oltre all'indirizzo e-mail viene registrata automaticamente anche la data e l'ora di invio, al fine di poter eventualmente verificare la validità della stessa a posteriori. Informativa ai sensi dell'art. 13 Codice Privacy: A) Finalità e modalità del trattamento. Finalità del trattamento: il trattamento dei dati verrà effettuato per permettere la fornitura dei servizi richiesti e (limitatamente ai servizi che prevedono un corrispettivo) per provvedere alla relativa fatturazione e conseguenti adempimenti fiscali. I dati registrati potranno anche essere utilizzati per rapporti statistici sulla nostra attività , nonché per l'invio all'interessato di informazioni relative alla stessa. Ove necessario per i predetti motivi i dati potranno essere comunicati anche a terzi. Modalità del trattamento: i dati verranno trattati principalmente con strumenti elettronici e informatici e memorizzati sia su supporti informatici che su supporti cartacei che su ogni altro tipo di supporto idoneo, nel rispetto delle misure minime di sicurezza. B - C) Natura obbligatoria e conseguenze del rifiuto dei dati. Tutti i dati richiesti sono obbligatori, in caso di mancato inserimento di alcuno di essi l'interessato non potrà godere del servizio richiesto. D) Soggetti a cui dati potranno essere comunicati - ambito di diffusione. Ove necessario le finalità di cui al punto a), i dati potranno essere comunicati anche a terzi estranei all'incarico contrattuale. E) Diritti dell'interessato. In relazione al presente trattamento di dati personali, ai sensi dell'art. 7 Codice Privacy: 1. L'interessato ha diritto di ottenere la conferma dell'esistenza o meno di dati personali che lo riguardano, anche se non ancora registrati, e la loro comunicazione in forma intelligibile. 2. L’interessato ha diritto di ottenere l’indicazione: a) dell’origine dei dati personali; b) delle finalità e modalità del trattamento; c) della logica applicata in caso di trattamento effettuato con l’ausilio di strumenti elettronici; d) degli estremi identificativi del titolare, dei responsabili e del rappresentante designato ai sensi dell’articolo 5, comma 2; e) dei soggetti o delle categorie di soggetti ai quali i dati personali possono essere comunicati o che possono venirne a conoscenza in qualità di rappresentante designato nel territorio dello Stato, di responsabili o incaricati. 3. L’interessato ha diritto di ottenere: a) l'aggiornamento, la rettificazione ovvero, quando vi ha interesse, l'integrazione dei dati; b) la cancellazione, la trasformazione in forma anonima o il blocco dei dati trattati in violazione di legge, compresi quelli di cui non è necessaria la conservazione in relazione agli scopi per i quali i dati sono stati raccolti o successivamente trattati; c) l'attestazione che le operazioni di cui alle lettere a) e b) sono state portate a conoscenza, anche per quanto riguarda il loro contenuto, di coloro ai quali i dati sono stati comunicati o diffusi, eccettuato il caso in cui tale adempimento si rivela impossibile o comporta un impiego di mezzi manifestamente sproporzionato rispetto al diritto tutelato. 4. L’interessato ha diritto di opporsi, in tutto o in parte: a) per motivi legittimi al trattamento dei dati personali che lo riguardano, ancorché pertinenti allo scopo della raccolta; b) al trattamento di dati personali che lo riguardano a fini di invio di materiale pubblicitario o di vendita diretta o per il compimento di ricerche di mercato o di comunicazione commerciale. F) Titolare del trattamento Titolare del trattamento è Oceanlife S.r.l., via Faenza 23, 40139 Bologna.
EN (Automatic Translation)
Information and consent to the processing of personal data for the Newsletter Oceanlife
The person concerned, having read the information below, expressly accepts the registration and processing of their data for sending the newsletter Oceanlife, in the manner indicated below, by sending your e-mail, which will take place by pressing "Send". The NewsLetter following the new legislation on the Internet, new technologies, e-commerce, e-government, etc., and may also contain information of a commercial nature; then sending the e-mail address, if made by a consumer, also it implies consent to the sending of commercial communications pursuant to art. 10 L. 185/99. It states that in addition to the e-mail is automatically recorded the date and time it is sent, in order to possibly check the validity of the same afterwards. Information about the article. 13 Privacy Code: A) Purposes and methods of treatment. Purpose of the treatment: the treatment of data will be made to allow the supply of services required and (limited to services which provide for a fee) to provide to its billing and consequent fiscal obligations. The recorded data can also be used for statistical reports on our activities, and to send the person information concerning the same. Where necessary, for the aforementioned reasons, the data may be disclosed to third parties. Method of treatment: the data will be treated primarily with electronic instruments and computer and stored on computer media and on paper than on any other kind of support, in compliance with the minimum security measures. B - C) Compulsory nature and consequences of the refusal of the data. All data are required, in the event of failure to include any of them the person concerned will not enjoy the requested service. D) Persons to whom data may be disclosed - scope of dissemination. Where appropriate the purposes referred to in paragraph a), the data may be disclosed to third parties outside the contract. E) Rights of. In connection with this processing of personal data, pursuant to art. 7 Privacy Code: 1. You have the right to obtain confirmation of the existence of personal data concerning him, even if not yet registered, and their communication in intelligible form. 2. You have the right to be informed: a) origin of personal data; b) the purposes and methods of treatment; c) the logic applied in case of treatment with electronic instruments; d) the identity of the owner, manager and the representative appointed under article 5, paragraph 2; e) subjects or categories of persons to whom the data may be communicated or who can learn about them as appointed representative in the State, managers or agents. 3. You have the right to: a) updating, rectification or, when interested, integration of data; b) the cancellation, anonymization or blocking of data processed unlawfully, including data that need not be kept for the purposes for which the data were collected or subsequently processed; c) confirmation that the operations in letters a) and b) have been notified, also as regards their content, of those to whom the data were communicated or disclosed, except if this requirement impossible or involves a manifestly disproportionate to the protected right. 4. You have the right to object, in whole or in part: a) for legitimate reasons to the processing of personal data, pertinent for collection purposes; b) to the processing of personal data for purposes of sending advertising materials or direct sales or for carrying out market research or commercial communication. F) The owner of the data controller is Oceanlife Srl, Via Faenza 23, 40139 Bologna.
This Cookie Policy relates to www.oceanlife.it site ("Site"), managed and operated by the company Oceanlife Srl, located in Via Albergati 134 M-N - 40059 Medicina - Italy, PI 02750741205
Cookies are small text files sent to the user by the website visited. They are stored on computer hard disk, thus allowing the website to recognize users and store certain information about them, to enable or improve service.
There are different types of cookies. Some are necessary to navigate the site, others have different purposes such as ensuring internal security, system administration tasks, perform statistical analysis, to understand what are the sections of the Website that matter most to users or offer a personalized visit of the Site.
The Site uses cookies technical and not profiling. The foregoing relates to both the user's computer is to any other device that the user can use to connect to the site.
Cookies technicians
Cookies technicians are those used for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network, or as strictly necessary for the provider of an information society service explicitly requested by the subscriber or user to provide the service.
They are not used for other purposes and are usually installed by the owner or operator of the website.
Can be divided into cookies or browsing session, which guarantee the normal navigation and use of the website (allowing, for example, to make a purchase or authenticate for access to restricted areas); analytics cookies, similar to cookies where engineers used directly by the site operator to collect information, in aggregate, the number of users and how they visit the site; functional cookies, that allow the user browsing function of a set of selected criteria (for example, the language, the products selected for purchase) in order to improve the service rendered to the same.
Disabling cookies may limit your ability to use the Site and prevent benefit full of features and services on the Site. To decide what you accept or reject, it is shown below a description of cookies used on the Site.
Types of cookies used
Cookies First Party:
Cookies First Party (ie cookies that belong to the publisher's site that created them) are set by the website visited by the user, whose address appears in the URL window. The use of cookies allows us to run the site efficiently and to track patterns of behavior of visitors.
Third Party Cookies:
The third-party cookies are set by a domain other than that the user visits. If a user visits a site and a different company sends the information using that site, you are in the presence of third party cookies.
Session cookies:
The SO-CALLED 'Session cookies' are stored temporarily and are deleted when the user closes the browser. If you register with the Site, may use cookies to collect personal data in order to identify you during subsequent visits and to facilitate access - login to the site (for example, keeping your username and password) and navigation on the same. Oceanlife also uses cookies for purposes of system administration. The Site may contain links to other sites. Oceanlife has no access to or control over cookies, web bacon and other tracking technologies used on third-party sites which the user can access the site, the availability of any content and material that is published or obtained through such sites and related methods of processing of personal data; Oceanlife about it, considering the amount of such websites, expressly disclaims any related liability. You should check the privacy policies of third party sites that are accessed from the website to know the conditions applicable to the processing of personal data since the Privacy Policy of Oceanlife only applies to the Site as defined above.
Persistent cookies:
Persistent cookies are stored on the device user between browser sessions, allowing you to remember your preferences or user actions in a site. They can be used for many purposes, for example to remember the preferences and choices when using the site.
Cookies essential:
These cookies are necessary for the operation of the Site. Without the use of such cookies some parts of the site will not function. They include, for example, cookies that enable access to protected areas of the site. These cookies do not collect information for marketing purposes and can not be disabled.
Functional cookies:
These cookies are used to recognize a user who returns to the site. They allow you to customize the content and remember your preferences (for example, the selected language or region). These cookies do not collect information that can identify you. All information gathered is anonymous.
Cookies for sharing on social networks:
These cookies facilitate the sharing of site content through social networks such as Facebook and Twitter. To view the respective privacy policies and cookies you can visit the Web sites of social networks. In the case of Facebook and Twitter, you can visit https://www.facebook.com/help/cookies and https://twitter.com/privacy.
Specifically, the following is a list of the main cookies used on the website and their descriptions and functions, including the time duration.
1) Type of Cookies Part Functional
Provenance Oceanlife
Purpose Recover your settings (save the user's session and remember certain settings such as accessibility settings)
Duration persistent cookies
2) Type of Cookies Part One - Functional
Provenance Oceanlife
Store the user's purpose and place to remember the language settings (anonymous)
3) Type of Cookies Part One - Functional
Provenance Oceanlife
Purpose Customize the content of the page depending on the device used by the user, of his choices and settings (anonymous)
How to change the settings on cookies
Most browsers automatically accept cookies, but you can usually change your settings to disable this function. And 'you can block all kinds of cookies, or agree to receive only some and disable the other. "Options" or "Preferences" menu of the browser allows you to avoid receiving cookies and other tracking technologies user, and how to get notification from the browser of the activation of these technologies. Alternatively, you can also refer to the "Help" toolbar present in most browsers.
It 'also possible to select the browser you use from the list below and follow the instructions: - Internet Explorer; - Chrome; - Safari; - Firefox; - Opera. From mobile: - Android; - Safari; - Windows Phone; - Blackberry.
To learn more about cookies and to manage preferences about cookies (first and / or third party) users are invited to visit the platform www.youronlinechoices.com. But please note that disabling cookies or navigation functional ones can cause malfunction of the Site and / or limit the service offered by Oceanlife.